DECEMBER


It was such a great month, it was the first month it snowed here (:
I visited for the first time some pubs here in Kadaň! Haha And it was so much fun, actually my flat-mates and me have baptized one of them as "Bar de mala muerte", it's a Spanish saying that means something like "a pub where you wouldn't even go to die" haha, but it is the only one which opens until later, so… we have an excuse haha
Also, two friends from our on-arrival course went to visit us! (: Moreover, we took advantage to visit with one of our mentors Annaberg, a German amazing town near our place, where the tickets to get there are incredibly cheap! That's one of the things I like the most here in Czech, travelling is sooo much cheaper than in Spain.
It was a short month here in Czech cause I returned to my home city for Christmas holiday, but It doesn't mean we didn't do lots of things… We went to the "kino" -cinema- to see an American comedy with Czech subtitles, where we learnt lots of bad words… haha; we celebrated Saint Miculas day dressing up as devils and giving present to the little kids; we introduced our countries in Slunce restaurant to people from Kadaň, I really enjoyed it, I met new and super kind people in there (:

To byl tak skvělý měsíc, první měsíc, kdy tu sněžilo. (:
Poprvé jsem byla v některých restauracích tady v Kadani! Haha a a byla to fakt zábava, vlastně jsme - moje spolubydlící a já - pokřtili jeden z nich jako "Bar de mala muerte", to je španělské rčení,- které znamená něco jako "hospoda, kam bys nešel ani umřít" haha, ale je to jedna, která má otevřeno dlouho, tak ... máme výmluvu haha
Také nás přijeli navštívit dva kamarádi z našeho popříjezdového školení! (: Kromě toho jsme využily možnosti navštívit s jedním naším mentorem Annaberg, úžasné německé město nedaleko odsud, kam se dají koupit jízdenky neuvěřitelně levně! To je jedna z věcí, která se mi tady v Česku líbí, cestování je o tolik levnější než ve Španělsku.
Byl to pro mě v Česku krátký měsíc, protože jsem se vracela domů na vánoční prázdniny, ale to neznamená, že jsme neudělaly spoustu věcí... Šly jsme do kina na americkou komedii s českými titulky, kde jsme se naučily spoustu hrubých slov ... haha; slavily jsme svatého Mikuláše oblečené jako čerti a rozdávaly jsme dárky dětem, představily jsme lidem z Kadně naše země v restauraci Slunce, moc se mi to líbilo, potkala jsem tam nové, opravdu milé lidi (:

Komentáře