November - Listopad

My first month living in Czech Republic! It was a completely crazy and great month, even if at first I felt a little bit unsecure about my decision…
I arrived to Kadaň the 9th of November, and it was Thursday, so I visited Radka, my Hosting Organization, on Friday and I had a free weekend waiting for me, but It was so sad!! The weather was awful, and I felt Kadaň like a tiny town… However, my mind started changing week by week.
I met amazing people, my flat-mates, some workers from Radka and of course ours mentors! And guess what? I also met a lot of Spanish people here! Who was going to tell me that I was going to meet Spanish people in Kadaň!? Haha
Further, I did lots of new things, cook Christmas biscuits, show how typical salat from Eivissa looks like to Czech mums, learn some Czech words, meet and trust people I didn't know anything about… And of course, I had my on-arrival course… One of my best weeks ever! We just didn't stop doing things, meetings, hiking, workshops, philosophize, and PARTY haha. We met wonderful people there, and we were like a little family. That's why one of my proposes here in Czech it's visit almost all of them. (:
However, about Radka I could feel we were the first EVS volunteers they have, there are some questions and some issues they aren't so sure about, and that makes me feel a little bit lost… but at least I also can see they try to do as best they can. So I hope we will build this path all together, and everything will worth.

Můj první měsíc v České republice. By to šílený a skvělý měsíc, i když zpočátku jsem se nebyla úplně jistá svým rozhodnutím.
Přijela jsem do Kadaně 9.listopadu, to byl čtvrtek, takže jsem Radku, svoji hostitelskou organizaci, navštívila v pátek a měla jsem před sebou volný víkend, ale bylo to tak smutné! Počasí bylo hrozné a Kadaň mi připadala jako malinké město… Nicméně, můj názor se začal měnit týden po týdnu. Potkala jsem úžasné lidi, moje spolubydlící, některé pracovnice z Radky a samozřejmě naše mentory! A hádejte co? Potkala jsem tu také nějaké Španěly! Kdo by to byl řekl, že jedu do Kadaně setkat se s lidmi ze Španělska!? Haha
Dále jsem dělala spoustu nových věcí, pekla vánoční cukroví, připravovala typický bramborový salá z Ibizy pro české maminky, učila se česká slova, potkávala se a spoléhala na lidi, o kterých jsem nic nevěděla…
A samozřejmě, byla jsem na popříjezdovém školení… Jeden z mých úplně nejlepších týdnů! Pořád jsme něco dělali, mítingy, turistika, workshopy, filozofování a VEČÍRKY haha! Potkali jsme se tu se skvělými lidmi a byli jsme jako malá rodina. Proto bych ráda všechny tady v Čechách navštívit.
V Radce jsem pociťovala, že jsme jejich první EVS dobrovolníci, že je řada otázek a záležitostí, u kterých si nejsou jistí, cítila jsem kvůli tomu trochu ztracená ... ale alespoň jsem viděla, že se snaží pro nás udělat to nejlepší. Takže doufám, že vybudujeme tuto cestu všichni společně a že to bude stát za to.

x

Komentáře